výživové poradenství a kurzy vaření v Praze

Konopné semínko – pro vegetariány a vegany neopomenutelný zdroj bílkovin!

Ve stravě vegetariánů a veganů je potřeba dbát na dostatečný příjem bílkovin z rostlinných zdrojů. To, že bílkoviny obsahují zejména luštěniny, asi není žádným překvapením. Ale pro mě je skoro zázračným a hlavně velice chutným zdrojem bílkovin KONOPNÉ SEMÍNKO.
Proto, když ke mně přijde klient vegan, který chce pomoci s vyváženou stravou a chce pracovat na zvýšení příjmu bílkovin z rostlinných zdrojů, první, co doporučím, je kupte si loupané lněné semínko :-)

Proč ho považuji za tak skvělé?

  • Jako jeden z mála rostlinných zdrojů obsahuje kompletní spektrum aminokyselin, včetně esenciálních
  • Má ideální poměr 3 : 1 mastných kyselin omega 6 a omega 3.
  • Je velmi výživné a obsahuje množství vitamínů a minerálů - hořčík, železo, fosfor, draslík, vápník, jod, chrom, stříbro, lithium a chlorofyl i lecitin.
  • Neobsahuje lepek
  • Je vhodné pro kohokoli! Děti, těhotné, nemocné.
  • Loupané konopné semínko se dá přidávat do jogurtů, kaší, müsli, do pomazánek, do nepečených dezertů, nebo si dát jen tak lžičku do pusy. Dá se z něj velice lehce udělat konopné mléko a shake.

Recept na kononý shake a fotku naleznete zde:
https://www.facebook.com/VyzivouKeZmene/photos/pb.486663584720154.-2207520000.1392462693./493008040752375/?type=3&theater

Zuzana K., Výživou ke změně