výživové poradenství a kurzy vaření v Praze

Na zdraví!?

Hlídáte si, co jíte a přesto nehubnete? A co ALKOHOL? Tady je přehled, kolik kalorií nám k dennímu příjmu přidá sklenička vína, půllitr piva nebo panák tvrdého alkoholu.

Staropramen Cool Grep 1x 500 ml 143 kcal

pivo světlé 12° 1x 500 ml 168 kcal

pivo sv. 10° 1x 500 ml 157 kcal

Pivo tmavé 10° 1x 500 ml 195 kcal

Radegast Birell 1x 500 ml 106 kcal

Víno bílé suché 1x 200 ml 105 kcal

víno červené suché 1x 200 ml 153 kcal

šampaňské 1x 200 ml 160 kcal

Cinzano 1x 100 ml 138 kcal

víno portské 1x 50 ml 78 kcal

Becherovka 1x 40 ml 115 kcal

Fernet 1x 40 ml 108 kcal

vodka 1x 40 ml 89 kcal

slivovice 53% 1x 40 ml 88 kcal

Metaxa 1x 40 ml 115 kcal

Problémem není pouze kalorická hodnota alkoholu, ale jeho vysoký glykemický index. To se týká zejména piva a míchaných alkoholických nápojů.

Glykemický index je číselný údaj, který vyjadřuje účinek této potraviny na zvýšení hladiny cukru v krvi. Čím vyšší je hladina glukózy po konzumaci potraviny, tím vyšší je hladina inzulínu a tím více tuku se uloží. Když se vysoká hladina cukru spouští opakovaně a po delší časové období, hromadí se stále více tuku, viditelného hlavně v břišní krajině.

Tak např. pivo má ještě vyšší glykemický index (GI) než čistá glukóza, která byla vybrána za základ měření GI. GI piva je až 120! Pivo obsahuje až 28 g cukru na jeden litr.

Naopak přiměřené množství vína k jídlu může výslednou hodnotu glykémie ovlivnit příznivě. Ideálně v podobě střiku z bílého suchého vína.

Daniela, Výživou ke změně
www.vyzivoukezmene.cz