výživové poradenství a kurzy vaření v Praze

POPŮSTOVÉ OBDOBÍ

Dnes bych ráda napsala pár vět k POPŮSTOVÉMU NÁVRATOVÉMU REŽIMU.

Asi je vám jasné, že se po půstu, kdy vaše trávení odpočívalo a trávicí soustava se pročistila, (zvláště, pokud jste nezanedbali očistné techniky) nemůžete nacpat vepřo-knedlo-zelem :)

Takže jak se vrátit k normální stravě?
- návratové období by mělo ideálně trvat stejně dlouho jako půst samotný, nebo minimálně polovinu tohoto času;
- abyste podpořili vylučování, dejte si večer Psyllium nebo čaj ze senného listu;
- v průběhu popůstového období byste měli rozhodně vynechat jakékoli průmyslově zpracované potraviny a polotovary;
- zapomeňte na sůl, která by způsobila zadržení vody v těle;
- velice opatrně s tuky - zařaďte je až po pár dnech a to kvalitní olej a ghí;
- s jídlem začněte velice opatrně a podle pocitu buď ovocem nebo zeleninou.
- ovoce v pevném stavu, kdy budete opravdu svědomitě kousat, nebo ve formě doma připravené šťávy - ideální je v tomto období jablko;
- zeleninu nejlépe zkraje ve formě čistého zeleninového vývaru bez soli, jen s bylinkami. Polévky jsou skvělé všeobecně!
- vařené brambory nebo rýži, opět bez soli;
- postupně můžete přidat i chléb a to ideálně kváskový a nesolený (asi jej těžko seženete v obchodě, pokud sami nepečete a jste z Prahy a okolí - ráda upeču, pokud se ozvete);
- zkuste si dát lehce stravitelnou obilnou kaši, třeba od Jentschury zásaditou Morgenstund vařenou ve vodě;
- no a dále je to na vás. Já osobně upřednostňuji být nějakou dobu na čistě rostlinné stravě, ale pokud cítíte, že vám udělá dobře něco živočišného původu, můžete přidat jogurt, tvaroh, na nesolený chléb lehkou vrstvu másla, domácí vejce....

A teď zásadní otázka - chcete se vrátit zpět ke své "normální" stravě?

Záleží na tom, co pro vás dosud znamenalo slovo "normální" :) Jak už jsem psala - PŮST JE IDEÁLNÍ MOŽNOSTÍ, JAK PŘEHODNOTIT SVÉ STRAVOVÁNÍ VŮBEC. Zamyslete se nad tím, co do svého očištěného těla opět začnete soukat ;) Upřednostňujte vždy kvalitu nad kvantitou, snažte se, aby váš jídelníček tvořily potraviny jednoduché, sezónní a z ověřených zdrojů. Ideální je mít za humny svého farmáře nebo dobrý farmářský obchůdek, nakupovat potraviny v bio kvalitě. To nejmenší, co pro sebe můžete udělat, je v každém případě číst složení kupovaných potravin a pokud položky "E s číslicí", barviva a chemické názvy převažují nad přirozeným obsahem, vrátit produkt do regálu :) 

Zuzana