výživové poradenství a kurzy vaření v Praze

PROČ JÍST MOŘSKÉ ŘASY?

Nedávno jsem doma vyráběla sushi. Základem sushi jsou kromě speciální rýže, syrové zeleniny, ovoce a ryb a neopomenutelného wasabi, sójovky a nakládaného zázvoru také MOŘSKÉ ŘASY.

Mořské řasy jsou obecně velmi prospěšné našemu zdraví a patří mezi tzv. SUPERFOODS. Dodají nám spoustu minerálů a vitamínů ve velmi koncentrovaném množství. Z vitamínů obsahují především C, A a skupiny B, např. veledůležitý B12,  kterou postrádají hlavně vegetariáni či vegani, a jehož nedostatek se projevuje chudokrevností, hubnutím, zhoršováním duševní výkonností, paměti, svalové koordinace, třasem či mravenčením v končetinách. Řasy jsou zdrojem důležitých minerálů a obecně jich mají mnohonásobně větší množství než běžná zelenina. Řasy jsou jedním z nejlepších zdrojů vápníku - řasy ho obsahují mnohem víc než mléko, a navíc si ho tělo z řas bere prakticky bezezbytku, zatímco u mléčných výrobků to bývá obtížnější. Řasy kromě vápníku obsahují i zinek, hořčík, železo, jód, chróm, atd. Řasy také pomáhají organismu při rozpouštění tuku a hlenu. Navíc podpoří náš metabolismus, vyčistí naše tělo, zabraňují překyselení a budete i krásnější díky vysokému obsahu zinku, který zpevní vaše nehty a vlasy. 

Měli bychom je jíst pravidleně a jejich doporučená denní dávka je cca 3-4 g. 

Máte s nimi zkušenost v kuchyni? Používáte je?
Doporučuji kromě NORI řasy v plátech pro přípravu sushi vyzkoušet ze začátku řasu ARAME. Je velmi jemná a můžete jí směle přidávat do salátů, pomazánek, zeleninových polévek a směsí, vaiřt ji společně s luštěninami, abyste snížili jejich nadýmavost. Chuťově ji v jídle moc nepoznáte, ani děti nebudou nic namítat. AGAR AGAR asi znáte a používáte jako zahušťovadlo nebo přírodní želé. No a WAKANE nebo KOMBU do miso polévky - to je nejlepší vyprošťovák, co znám :)

/Zdroj: vlastní zkušenosti, http://www.zdravi-vitaminy-doplnky.cz/