výživové poradenství a kurzy vaření v Praze

PRŮVODCE SEMÍNKY: JAKÁ JSOU NEJZDRAVĚJŠÍ?

Semena jsou zdrojem živin pro budoucí rostlinku, proto jsou zásobárnou cenných látek. Obsahují minerály, kvalitní tuky, zejména omega 3 mastné kyseliny, a fytochemikálie podporující imunitu i snížení cholesterolu. Každý druh je svým složením jedinečný, proto bychom je měli kombinovat,“ radí MUDr. Hana Mojžíšová, specialistka na výživu a léčbu obezity.

Na ta nejzajímavější jsme se podívali zblízka!

Sezamová semínka

Řadí se k nejzdravějším a nejstarším známým olejninám vůbec. Obsahují velké množství vápníku, bílkovin i vitaminu B1. Působí jako prevence vysokého krevního tlaku a chrání játra.

V kuchyni: „Můžete jimi sypat saláty, přidávat je do pomazánek, využít jako posyp při pečení sladkých moučníků i naslano. Sezam můžete vhodně kombinovat s rýží nebo jinými obilovinami, obalovat v něm ryby, maso nebo zeleninu a brambory při pečení. Zkuste si připravit nepečené raw sladkosti ze sušeného ovoce, které obalíte v sezamu,“ radí instruktorka zdravého vaření Zuzana Komůrková ze studia Výživou ke změně.

Pokračování zde:

http://www.prozeny.cz/magazin/zdravi-a-zivotni-styl/nase-zdravi/39738-pruvodce-seminky-jaka-jsou-nejzdravejsi