výživové poradenství a kurzy vaření v Praze

QUINOOVÉ RIZOTO

Suroviny:

  • Olivový nebo jiný olej
  • Cibule, česnek
  • Zelenina dle chuti a obsahu lednice: Sušená rajčata, řapíkatý celer, mrkev, listový špenát, hlíva, žampiony, dýně 
  • Quinoa
  • Voda, zeleninový vývar nebo Würzl (bujón bez kvasnicového extraktu - sypký nebo kostka)
  • Provensálské koření, Dobrá nálada od Sonnentor
  • Sůl, pepř, chilli, petrželová nať, konopná semínka
  • Navíc možno přidat: Parmazán, Grana Padano nebo jiný sýr, tempeh, tofu, ryba, maso

Postup:

Quinou dáme do misky nebo cedníku propláchneme vařící vodou, nejméně 3x!!! Nutné pro odstranění hořkosti.

Na oleji orestujeme cibulku, česnek, nakrájenou zeleninu, koření, propláchnutou quinou, zalejeme vařící vodou nebo vývarem tak, aby směs v hrnci byla zakryta. Vaříme pod pokličkou 20minut a pak necháme ještě 5 minut dojít. Dochutíme solí a pepřem, případně chilli pro ostrou verzi.

Podáváme posypané petrželkou, konopnými semínky, sýrem jako samostatné jídlo nebo jako přílohu k masu, rybě nebo můžeme vmíchat nakrájený a orestovaný tempeh či tofu.